Garantie…

Artikel defect na verlopen garantie kent meerdere perspectieven. Uitgangspunten zijn divers…
consuwijzer “Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.”
www.consumentenautoriteit.nl over ondeugdelijke producten (dec 2010): “Binnen een periode van twee jaar kunt u nooit bijbetaling van de consument verlangen, ook niet als u het product moet vervangen voor een nieuw exemplaar. Na twee jaar kan het redelijk zijn om bijbetaling te verlangen in het geval dat de reparatie tot een aanzienlijk langere levensduur van het product zal leiden”.
blog.iusmentis.com/../reparatiekosten-bij-een-consumentenkoop/ [..] Dit lijkt een beetje op wat juristen “ongerechtvaardigde verrijking” noemen. Je wordt door de reparatie in zekere zin rijker, want je hebt nu een product dat 14 jaar meegaat in plaats van 10..
ombudsman “De reparatie van de tv kost 100 euro. U heeft twee jaar gebruik gemaakt van de tv, dus de afschrijving is 20%. Dat betekent dat u 20% van de kosten zelf moet dragen en de verkoper 80%.”.

Dit bericht is geplaatst in Mac. Bookmark de permalink.

Reacties zijn gesloten.